Zdrowie i Medycyna

Jak się zdrowo odżywiać cz.2?

Off 5
Jak się zdrowo odżywiać cz.2?
1 vote, 5.00 avg. rating (88% score)

Zapraszamy do zapoznania się z drugą częścią artykułu o zdrowym odżywianiu. W pierwszej części pisaliśmy o tłuszczach oraz regularności podczas spożywania posiłków, a co na nas czeka w 2 części zapraszam.

Warzywa i owoce

O tym, że należy jeść warzywa i owoce wiadomo od dawna. Jednakże nadal w wielu przypadkach w codziennej diecie brakuje tych produktów. Warzywa i owoce zawierają witaminę C oraz beta-karoten przekształcany w witaminę A, kwas foliowy, niacyna, witaminy K oraz makroelementów (sód, potas, wapń, magnez, fosfor, chlor, siarka) i mikroelementów (żelazo, miedź, cynk, mangan, kobalt. Warzywa i owoce są nieocenione w roli jaką spełniają w codziennej diecie. Jako źródło składników odżywczych, zapobiegają różnym chorobom cywilizacyjnym, nowotworowym oraz wzmacniają odporność. Dzienne zapotrzebowanie na warzywa i owoce wynosi około 500-700 g. Zasady zdrowego odżywiania wskazują, aby warzywa spożywane były w postaci surowej, ewentualnie z niewielkim dodatkiem oleju roślinnego, który ułatwia przyswajanie witaminy A i E lub naturalnego jogurtu. Warto więc jeść jak najwięcej surówek i sałatek, jednakże lepiej unikać dodatku ciężkiego majonezu, który można zastąpić oliwą z oliwek czy lekkim jogurtem. Sprawdzą się także warzywa gotowane na parze lub lekko duszone. Zdecydowanie należy unikać smażenia, czy panierowania warzyw, z dodatkiem dużych ilości soli.

Owoców należy spożywać trochę mniej, czyli około 1-2 porcje dziennie, ponieważ zawierają wyższą zawartość cukru. Lepiej więc wybierać, te z mniejszą zawartością. Dla przykładu banan można zastąpić jabłkiem czy garścią truskawek. Owoce bogate są w błonnik, który jak wiadomo reguluje pracę jelit oraz daje uczucie sytości. Bogatym źródłem błonnika są przede wszystkim owoce suszone. Jednakże zawierają wysoka zawartość cukru, nawet do 80% lepiej używać jako dodatku do potraw, np. do owsianki. Ponadto witaminy i składniki mineralne zawarte w owocach

korzystnie wpływają na cerę, obniżają poziom cholesterolu, pomagają w walce z nadciśnieniem oraz przeciwdziałają zakwaszeniu organizmu.

Kluczem zdrowego odżywiania się, to oprócz spożywania odpowiedniej jakości, świeżości, metody wytwarzania żywności, także prawidłowe jej zestawianie z różnymi produktami i spożywanie ich z odpowiednią częstotliwością.

Zobacz także inne nasze wpisy tematyczne on-line:

About the author / 

admin

Ankieta:

Czy sztuczne rzęsy i różne dodatki to dobry pomysł na poprawę swojego wyglądu?

View Results

Loading ... Loading ...

Kategorie

Komentarze:

Zobacz również:

  • Opinie trizer

    Kiedy jest się osobą, którą można określić jako puszystą, nie zawsze można się pogodzić z takim stanem rzeczy. Zwłaszcza jeśli jeszcze do niedawna było się osobą szczupłą i pełną energii. Niestety obecny tryb życia może skutecznie utrudniać dbanie o swoją figurę, zwłaszcza jeśli w ciągu dnia nie ma się odrobiny wolnego czasu dla siebie. W…

  • Ciężki związek

    Ciężki związek Kobieta Jeśli ona rządzi w związku, a ty tego nie chcesz, coś ci nie odpowiada, powiedz jej o tym.Dwoje ludzi ma inne charaktery, inne osobowości, inne zainteresowania. Są ze sobą, gdyż się kochają. Chcą stworzyć związek trwały, ale problemem jest manipulacja ze strony kobiety. Ona wie, jak owinąć go wokół swojego palca dla…